همواره اعتقاد داشته ام که این گونه گونی گسترده ورنگین هنری ساده و ابتدایی بنام فرش که این چنین توانسته با هنرهای پردامنه و پیچیده جهانی و مدعیان سختگیر ان رابطه برقرار کند،بی هیچ گفتگویی ناشی ازتنوع وگونه گویی ذهنیت مردمانی است که تماسی بی واسطه و رو در رو با طبیعت داشتهاند و نه فقط آنرا با درکی بصری بلکه با ذهنیتی درونی وعرفانی نگریسته اند.
روستاییان و عشایر ساکن دشتها که دیگرحتی خاطره آبشارها ورودها ودشتها ومزارع خویش را ازدست داده اند اکنون درجستجوی کمترین نیازهای خویش به شهرها روآورده و یا بناچار به منطقی کوچانده شده اندکه بدنبال آن خاطرات زندگی گذشته وهویت خویش را نیز گم کرده اند.
با تاکید بر آنکه در سراسر مراکز قالیبافی ایران هزاران نقشه و طرح از یادرفته وجود دارد که بسیاری ازنها به شدت دارای ظرفیت امروزی شدن وتامین نقوش مورد نیاز فرش ایران است چهارمحال یکی از ازا ن نقاطی است که امیداست کتاب توانسته باشد ظرفیت غنی و زیبای آنرا از طریق فرشهای امده درکتاب نشان دهد.
دراماده کردن وچاپ کتاب نفراتی بیشتر از طریق دادن عکس-های زیبا یاری کردند.که نام غالب انها درکتاب آمده است همراهان ما درچاپ کتاب فریده شهبازی ماهنی تذهیبی سوسن سمایونی ونادر داودی هادی هراجی وهاله وفایی بودهاند.
کمک درچاپ را مدیون بهارجعفری نژاد و چاپ پیچاز با مدیریت مرحوم محمد خانی است که ازدست رفتنش دریغی بزرگ بود